Charakteristika
Stavebnice špičkového závodního auta TLR 8IGHT-XE 1:8 4WD Elektro Buggy Race Kit je výsledkem náročného vývoje a patří k tomu nejlepšímu ve světě. Jedná se o zcela novou platformu, šasi má neutrální jízdní vlastnosti, lepší absorpci rázů při skocích.
Když se původní model 8IGHT-E™ dostal na trh, otočil trh s elektro 1/8 Buggy na svoji stranu a to kvalitním zpracováním a jedinečným uspořádáním šasi s inovativní konstrukcí. Team Losi Racing® 8IGHT-XE™ 1/8 přechází na novou úroveň s další úrovní návrhu podvozku, který opět nastaví vyšší laťku pro všechny elektro buggy 1/8. Disponuje tradičním stylem uspořádání šasi, které má neutrální jízdní vlastnosti a lepší skokové schopnosti s důraznější absorpcí rázů. Jedná se v podstatě o zcela novou platformu postavenou od základů. 8IGHT-XE má nové uspořádání ramen závěsů, celkovou geometrii a nové uspořádání hnacího ústrojí. Přidejte k tomu snadnější servis, nastavitelné zavěšení, nový systém řízení a dostanete E-Buggy navrženou pro jednodušší, rychlejší a přijatelnější použití.
Zlepšená geometrie zavěšení
Geometrie zavěšení 8IGHT-XE byla kompletně přepracována, proto je auto nyní rychlé, obratné a snadno ovladatelné. Stavebnice obsahuje množství tuningových hliníkových dílů, včetně hliníkových těhlic, pák těhlic 17,5 stupňů, delších předních tlumičů, širšího uložení předních čepů ramen, užších zadních čepů, delších zadních tlumičů atd.
Táhla závěsů
Nová ramena závěsů jsou navržena tak, aby rázy zachytávala výztužná deska, která umožní závodníkům naladit pružnost závěsu. Sada bude obsahovat základ pro volitelná desky z uhlíkových vláken, které jsou k dispozici samostatně jako tuningový díl.
Široké šasi 8IGHT-XE má tradiční "široký" stylový podvozek, který zvyšuje stabilitu, rovnováhu a poskytuje neutrální jízdní pocit. To rovněž umožňuje, pohodlné rozložení příslušenství namísto stísněných instalací u šasi s úzkým podvozkem. Samozřejmě s tímto podvozkem 8IGHT-XE je pohodlnější práce, protože k servisu máte dost místa.
Delší převodová skříň 8IGHT-XE je vybaven delší převodovou skříní v přední a zadní části buggy, což zlepšuje uložení výstupních hřídelí v ložiscích a umožňuje klidnější, spolehlivější a bezproblémový pohon.
Funkční aerodynamická karosérie
Karosérie 8IGHT-XE byla speciálně tvarována nejen pro pohledný vzhled ale předevší pro funkční aerodynamické vlastnosti. Přední část kabiny je příkře skloněna aby zajistila dostatečný přítlak na střední část auta, což zlepšuje trakci a účinnost řízení. Zadní část karoserie byla navržena tak, aby vytvořila maximální průtok vzduchu pro a nízký aerodynamický odpor. Zadní křídlo udržuje stabilitu jízdy při vysokých rychlostech.
Boční kryty podvozku
Boční plastové chrániče podvozku byly přepracovány tak, aby odpovídaly širokému podvozku a nové karosérii a zároveň nabízejí maximální ochranu před nečistotami.
Nové hliníkové motorové lože
Lehké a odolné motorové lože pomáhá při odvodu tepla a snadno se seřizuje vůle pastorku. Protože motor je uložen na dvou čepech, je uložení tuhé bez vibrací, což zvyšuje účinnost pohonu.
Nastavitelná hliníková těhlice
Standardně pro 8IGHT-XE jsou obsaženy hliníkové těhlice s hliníkovou pákou řízení. Výškově lze uložení měnit pomocí podložek. Volitelná ramena ackerman budou k dispozici jako tuning.
Hliníkové součásti tlumiče 8IGHT-XE se standardně dodává s opracovanými hliníkovými uzávěry tlumičů s odvzdušňovacími šrouby. Šrouby pro odvzdušnění umožňují rychlejší a snadnější sestavování a doplnění tlumičů olejem, přičemž zajistíte, že budete mít přesné množství oleje v tlumiči.
Stabilita podvozku
Inženýři TLR provedli vývoj nového podvozku a zajistili tak dokonalou rovnováhu 8IGHT-XE přesunutím potřebných komponentů do klíčových míst na podvozku, aby zajistili ten nejlepší pocit z jízdy, rovnováhu a stabilitu.
Dokonalé řízení
Inovativní hřebenové řízení s deskou Ackermann 8IGHT-XE byl přepracován tak, aby měl mnohem přesnější a zároveň pružné spojení se servosaverem. Vylepšená konstrukce servosaveru také eliminuje chyby v řízení při vysokých zatíženích, což vytváří mnohem hladší a konzistentní pocit řízení.
Věže tlumičů z hliníku 8IGHT-XE má věže tlumičů CNC opracoványz kvaltního hliníku 7075-T6 a nabízí větší pevnost a odolnost. Byly kompletně přepracovány, aby mohly pracovat s novou geometrií zavěšení 8IGHT-XE, která obsahuje aktualizované otvory pro zavěšení tlumičů a pro vyšší zadní věž tlumičů.
Přístup k převodům
Přední a zadní skříně diferenciálů jsou navrženy tak, aby umožňovaly snadný přístup k převodům diferenciálům, aniž by musely odstranit další součásti a umožnilo se tak závodníkům servis za polovinu času. Centrální diferenciál je přístupný po demontáži středové části odstraněním pouze čtyř šroubů.
Příčný stabilizátor
Bez příčného stabilizátoru se dnes neobejde žádné závodní auto, proto byl pro 8IGHT-XE kompletně vylepšen pro přesnější, vyrovnanější a konzistentní pocit. Každá strana stabilizátoru je vybavena nastavitelnými třmeny, stejně jako kroužkem, který udržuje tyč ve správné poloze i v těch nejdrsnějších podmínkách.
Optimalizace středového hnacího hřídele
Velmi důležitou součástí náhonu 4WD je středový difereniál se středovými hnacími hřídelemi. Proto byl snížen úhel hnacího ústrojí na předních i zadních pohonných hřídelích, což rovněž snižuje opotřebení klíčových součástí pohonu.
Hliníkové závodní tlumiče
Tlumiče s velkým průměrem byly zcela optimalizovány pro větší přesnost a vyšší výkon. Jsou standardně vybaveny opracovanými písty a jsou odlehčeny, aby snížily těžiště podvozku a snížily hmotnost auta. 8IGHT-XE má 4,0 mm hřídele pro větší pevnost a odolnost. Jako konverzní kit jsou k dispozici i hřídele o průměru 3,5 mm.
V metrické soustavě
Pro maximální kompatibilitu je 8IGHT-XE vyroben, stejně jako sady náhradních a tuningových dílů, v metrické soustavě.
Ochrana zadní nápravy 8IGHT-XE se standardně dodává s ochrannými štíty zadní nápravy. Ty nejen chrání zadní nápravu a tlumiče před poškozením v drsných jízdních podmínkách, ale také udržují přesnou funkci náprav za všech podmínek.
Montáž tlumiče u zadní nápravy (přední)
Pro závody se mohou namontovat zadní tlumiče a věže na přední nebo zadní část zadního ramena. Při montáži na přední část zadního ramena se hmotnost posouvá na přední stranu ramena a to se vyvrací méně.
Montáž tlumiče u zadní nápravy (zadní)
Při montáži zadních tlumičů a věže na zadní část ramena se hmotnost posouvá na zadní stranu ramena a proto je rameno více namáháno.
Upevnění baterie 8IGHT-XE je vybaven nově navrženým systémem pro montáž baterií, který nejen šetří hmotnost, ale také umožňuje rychlou a snadnou instalaci a demontáž baterie.
Vlastnosti
Zlepšená geometrie zavěšení
Nastavení tlumiče zadního ramena
Široký podvozek pro zvýšení stability
Větší vzdálenost ložisek pro větší trvanlivost vstupní hřídele
Modifikovaná karosérie pro větší přítlak
Nové hliníkové motorové lože
Nastavitelné hliníkové těhlice
Lehčí a pevnější věže tlumičů
Vysoká stabilita podvozku
Optimalizované přesné řízení
Snadný přístup k převodům diferenciálů
Zlepšený systém příčného stabilizátoru
Menší úhel středového hřídele k diferenciálům
Optimalizované tlumiče pro větší přesnost a výkonnost
Metrický standard součástí
Ochranné kryty zadní nápravy
Montáž zadního tlumiče na přední nebo zadní straně
Nový systém pro snadnou montáž baterií
Doporučujeme koupit
Pro sestavení auta 8IGHT-XE je potřeba dokoupit:
Dvoukanálovou RC soupravu
Standardní kvalitní digitální servo řízení MG
Střídavý motor s regulátorem
Kvalitní LiPol akumulátor
Metrické nářadi
Pneumatiky
Lepidlo na šrouby, lepidlo na pneumatiky, vazelínu na kuličkový diferenciál, vazelínu na převody, barvy na karosérie
Typ
Buggy
Měřítko 1:8
Délka 497 mm
Šířka 308 mm
Rozvor 326 - 329 mm
Světlá výška podvozku 60
Náhon 4WD
Motor
Doporučen 1/8 Off-road racing střídavý motor
Šasí 3mm CNC 7075-T6 tvrdý elox
Instruktážní video