Návrat legendy, která příběhově přímo navazuje na datadisk StarCraft: Brood War a nabízí tedy možnost zapojit se do konfliktu tří známých ras - Protossů, Terranů, a Zergů, v jejichž řadách figurují dobře známé, ale i zbrusu nové jednotky.
Nechybí samozřejmě ani hrdinové, kteří posouvají kupředu dramatický příběh plný ještě dramatičtějších situací. Co se hratelnosti týče, pokračuje druhý díl směrem, který nastavila původní hra a její datadisk před deseti lety.
Jde tedy opět o hodně rychlou RTS s vybalancovaným poměrem sil všech tří hratelných stran, jež kromě hlavní singleplayer kampaně, kterou máte možnost prožít za všechny tři strany z jiného úhlu pohledu, nabízí i komplexní multiplayerovou podporu.
Lidská kampaň začne na planetě Mar Sara, kam se Jim Raynor vydá bojovat proti Dominionu, skrz hvězdnou mapu si budete na vašem křižníku vybírat další mise z právě dostupných planet. Čeká na vás spousta volitelných misí i rozvíjejících minipříběhů dalších postav.
StarCraft II: Heart of the Swarm
Starcraft 2: Heart of the Swarm je rozšíření původní hry (kterou pro kraní vyžaduje), s kompletní, důkladně propracovanou příběhovou kampaní za rasu Zergů, ve které bude výraznou roli hrát hrdinka Kerriganová.
Hru Starcraft 2 autoři rozdělili (poněkud nezvykle) do tří epizod. Ta první (Wings of Liberty) vyšla s plnohodnotným multiplayerem za všechny tři rasy. Ale kompletní příběhovou kampaň za Zergy si vychutnáte až v ve hře Heart of the Swarm.
Sarah Kerrigan, kdysi Královna čepelí je nejobávanější bytost v celé galaxii. Nyní je uvězněna v podzemních prostorách tajné výzkumné laboratoře, odkudusí uniknout, než ji dopadnou teranští zabijáci.
Ač se v první části podařilo s pomocí pradávného artefaktu přeměnit Královnu čepelí zpět v lidskou bytost, stále disponuje obrovskými schopnostmi a uchovala si vzpomínky na dny, kdy vedla roj, i touhu po pomstě. Čeká ji cesta na místo, kde by mohla založit nový zergský roj.
Příběhová část hry obsahuje kolem 20 misí, přičemž do většiny z nich zasáhne i sama Sarah Kerrigan. Právě její přítomnost v misích bude jednou z klíčových voleb ovlivňujících samotný průběh mise. Bude totiž možné zvolit, jakým způsobem do ní zasáhne.
Během kampaně budou roj i jeho královna postupně sílit - díky hlavním znakům zergů, překotnému množení a evoluci. Roj bude možno nejen šlechtit, ale též provádět dílčí mutace mezi misemi a tím roj připravit na budoucí střetnutí.