Stolní hra Lewis a Clark: Cesta na severozápad. Desková hra Lewis a Clark - Cesta na severozápad je inspirovaná událostí z dějin USA. V roce 1803 inicioval Thomas Jefferson výpravu, jejímž cílem bylo prozkoumat a zmapovat západní část dnešních USA a najít cestu k Tichému oceánu.
Ve hře vede každý z hráčů svou vlastní výpravu a posouvá se na cestě k vytyčenému cíli. K tomu mu pomáhají karty s pomocníky a domorodí indiáni, díky nimž získává potřebné zásoby na cestu.
Přestože každý z hráčů vede svou vlastní výpravu, hra nabízí širokou škálu strategických možností. Činnost jedné výpravy totiž ovlivňuje výpravy ostatní - například pokud si výprava najme pomocníka, již jej nemohou získat výpravy ostatní (ale mohou získat jiného), podobné je to u domorodých indiánů a například činnost pomocníků nese více ovoce (resp. dřeva, nástrojů apod.), pokud se v jejich okolí vyskytují obdobně zaměření pomocníci ostatních výprav.
Hráči však musí vždy pamatovat na cíl své expedice, kterým není získávání zásob, ale postup na západ, a pokud se jejich výprava rozroste o množství pomocníků a zásob, jejich postup bude též zákonitě mnohem pomalejší, než když povezou jen nezbytné minimum. Hráči se tak mohou mnohdy ocitnout v situaci, kdy zdánlivě velmi výhodná volba je ve skutečnosti méně efektivní než na první pohled vypadá, nebo pomůže ostatním hráčům ještě více, než jim.
Cesta na severozápad šikovně kombinuje získávání a používání karet, pomocníků a zásob (deck building, worker placement, resource management), díky čemuž disponuje nečekanou strategickou hloubkou. Při tom odhaluje u nás méně známou událost americké historie pomocí karet pomocníků, které reprezentují skutečné postavy, které ovlivnily osud skutečné výpravy.
Charakteristiky: