Abalone - Piatnik 7400
HRA ABALONE
PRAVIDLA HRY Pro 2 hráče od 7 let výše
CÍL HRY - Vytlačit soupeřovy mramorové kuličky ze šestihranné hrací plochy.
JAK VYHRÁT - Hráč, který jako první vytlačí z hrací plochy šest mramorových kuliček soupeře, vyhrává. Výchozí postavení
ZAČÁTEK HRY - Hráči se domluví, kdo bude hrát černými a kdo bílými kuličkami. Černá začíná. Hráči se pravidelně střídají. Provedený tah se již nedá vzít zpět.
POHYBY - Hráč, který je na tahu, smí posunout jednu, dvě nebo i tři své mramorové kuličky najednou, a to libovolným ze šesti možných směrů. "Přímý pohyb" "Boční pohyb" Pokud hráč posouvá dvě nebo tři mramorové kuličky jedné barvy najednou, musí je posunout všechny stejným směrem. Hráč nesmí posunout víc než tři mramorové kuličky najednou. Pokud jsou jedna, dvě anebo tři mramorové kuličky stejné barvy součástí delší řady, může být tato skupina kuliček od řady oddělena. Pokud jsou skupiny kuliček různých barev v jedné řadě, mohou být odděleny. Kuličky nesmějí být posunuty o víc než jedno políčko. ”SUMITO”:
"VYHOZENÍ" - Mramorovou kuličku lze vyhodit vytlačením z hrací plochy. Hráč, který jako první vytlačí šest soupeřových mramorových kuliček, vyhrává. Černá může vytlačit bílou mramorovou kuličku.
HERNÍ VARIANTA S ČASOVÝM LIMITEM - Před hrou lze dohodnout časový limit (např. 10 nebo 15 minut), po jehož uplynutí hra skončí, a vítězem se stane hráč, který vytlačil více soupeřových mramorových kuliček. Oficiální turnaje doporučujeme hrát s časovým limitem.
BOČNÍ POHYB - Boční únik dvou nebo tří mramorových kuliček najednou (obrázek 3).
PAC - Okamžik vyrovnaných sil. VYHOZENÍ: mramorová kulička je vytlačena z hrací plochy (obrázek 7).
GAMBIT – TAKTICKÝ KROK - Dobrovolné obětování mramorové kuličky za účelem získání výhod v následujících tazích.
COVERED – ÚKRYT - Pozice, při které je mramorová kulička obklopená jinými kuličkami nebo je sama součástí úkrytu pro jinou kuličku.
DET - Pozice, při které může být mramorová kulička vyhozena bez možnosti úniku