Obsah balení
V balení jsou součásti na sestavení RC modelu auta Axial SCX10™ II UMG10 Kit a manuál. Přehledně uspořádané sáčky se součástmi podvozku, rámu nástavby, čirý výlisek karosérie a kokpitu. K dispozici jsou 3 druhy pokrývek hlavy (přílba, klobouk a kšiltovka). Sestavit je potřeba kromě podvozku i tlumiče, kola, karosérii a další. Stavebnice je určena pro zkušené modeláře, kteří jsou vybaveni vším potřebným nářadím a nástroji, lepidly, barvami a určí si vhodné tukové a olejové náplně do převodů a tlumičů. Rovněž si doplní RC výbavu, pohon a baterii.
Stavebnice RC modelu auta s vojenskou nástavbou UMG10 na osvědčeném podvozku Axial SCX10 II má náhon 4WD, kabinu s řidičem a rámovou karosérii, kterou lze odklopit pro přístup k šasí. Kola 1.9 MW19 Beadlock s pneumatikami 1.9 MT45 se hodí do každého terénu, 4-bodové zavěšení náprav.
Postavte si terénní vojenské auto, které si můžete vybavit podle svých vlastních představ. Axial SCX10 II™ UMG1 nabízí kompletní šasí s nástavbou se vzhledem vojenského auta, kterou doplníte kabinou s řidičem, nabarvenou podle svého vkusu. Axial nabízí volitelnou sadu LED osvětlení pro noční mise a volitelnou sadu 2-stupňové převodovky AXIC3370 .
Vlastnosti Axial SCX10 II UMG10
Kabina v Army designu
Model má akční vzhled díky realistické kabině a rámové konstrukci nástavby. Vysoká světlá výška je nezbytná do těžkého terénu. Konstrukce podvozku SCX10 II je konstruována s ohledem na maximálně realistický vzhled, perfektní schopnost překonávat překážky a zároveň maximální funkčnost.
Kabina na zadním otočném závěsu
Skvěle vyřešen je přístup ke komponentům auta. Karosérie s klecí tvoří jeden celek a lze jej snadno odklopit dozadu. Poté je k dispozici prostor celého šasí, což nám umožní rychlý servis potřebných součástí.
Detailní prostor kabiny
Interiér kabiny UMG10 si můžete individuálně upravit podle vlastních představ. Vyberte si ze tří typů přilby, namontujte páku řazení, volant a použijte různé obtisky k dekoraci.
Možnosti osvětlení modelu
Na autu se nachází celkem osm montážních míst pro instalaci osvětlení LED. Čtyři světla mohou být namontována v přední mřížce, dvě v předním nárazníku a dvě v zadní desce rámu. (LED osvětllení není součástí setu, lze je dokoupit)
PŘEVODOVKA SCX10™
Převodovka SCX10™ napodobuje skutečnou převodovku velkého auta se spojkovou skříní, olejovou vanou a převodovou skříní 4X4. Umístěním převodové skříně do podvozku a vystředěním hnacích hřídelů s ložiskovými skříněmi náprav, vytvořil Axial účinnější hnací ústrojí se zlepšenými úhly hnacího hřídele pro snížení napětí na pohyblivých částech. Převodovka obsahuje kompletní sadu kuličkových ložisek a celokovových vnitřních převodů.
Umístění serva řízení
Aby bylo docíleno co nejvěrnějšího vzhledu velkého auta, je servo řízení umístěno na nápravě, táhla řízení jsou z eloxovaného hliníku s koncovkami M4, držák serva pojme běžné standardní serva.
Tuhé nápravy AR44
Podvozek SCX10 II je vybaven pevnými nápravami AR44, které mají pro vyšší pevnost jednodílné výlisky skříní náprav. Trvale uzavřené diferenciály přenesou maximální výkon na všechna kola a díky tomu projedete i tím nejtěžším terénem s velkým stoupáním, přes balvany a kameny. Díky hypoidnímu převodu s kuželovým ocelovými ozubenými koly, bylo možné zmenšit rozměry převodovky a zvětšit tak světlou výšku.
Disky 1.9 MW19™ BEADLOCK
Ve stavebnici UMG10 je sada kol 1,9 MW19, včetně náhradního kola, namontovaného na korbě auta - celkem pět. Konstrukce 3-dílného kola se montuje pomocí šesti šroubů, které pevně drží pneumatiky MT45. Kola jsou vylisována z černého plastu a mají standardní šestihran náboje kola 12mm.
PNEUMATIKY 1.9 MT45™
Pro jízdu na kamenech a strmých svazích je použita sada pneumatik MT45, které mají dezén s hrubým vzorkem. Rozměre pneumatik je 117 mm x 35,6 mm, směs R35.
Hnací hřídele WB8 HD Wildboar™
Přední náprava má možnost natočení až o 45°, drážkované hnací hřídele jsou navrženy pro vysoké zatížení a snadno zvládají jízdu v členitém terénu. Díky velkému překroucení obou náprav je možné vyjet do členitého terénu a nápravy vždy přenesou potřebnou sílu a zdolají i zdánlivě neprůjezdný terén. Nová konstrukce s křížovým kolíkem s větším průměrem (2x11 mm) spolu se šroubovým hřídelem M4 mají za cíl větší pevnost.
Třecí spojka se dvěma kotouči
Pro bezpečný přenos vysokého točivého momentu od motoru jsou u třecí spojky použity dva ocelové přítlačné disky, které přenáší na přední a zadní CV hřídele potřebnou sílu.
Rám z ocelových profilů
Šasi SCX10 II je postaveno ze dvou ocelových profilů, které zabezpečují dostatečnou tuhost podvozku. Motor s převodovkou je umístěn ve střední části, zatímco pohonná baterie je nad přední nápravou, čímž je zabezpečeno dostatečné zatížení předních kol. Proto auto bez problému zvládne jízdu i v prudkých svazích. Akumulátor je umístěn v ose šasi, takže je model přesně vyvážen a při jízdě se nenaklápí.
Hliníkové tyče zavěšení náprav
Geometrie zavěšení využívá konstrukci 4-bodového zavěšení, které je optimalizováno pro jízdu v terénu. Právě vysoké překroucení náprav spolu s tuhostí konstrukce hliníkových eloxovaných tyčí a pevných kulových čepů jsou zárukou využití v takovém terénu, který by běžné auto nezvládlo.
Nastavitelné hliníkové tlumiče
Olejové tlumiče mají velký zdvih, stavitelné předpětí pružin, mají i boční zásobník náplně a spolehlivě tlumí rázy ve všech polohách ramen náprav. Tlumiče lze přenastavit do různých otvorů a změnit tak jejich tlumící účinek.