Stavebnice podvozku Axial SCX10™ II Raw Builders Kit vám umožní postavit si léty prověřený kvalitní podvozek 4WD, na který si můžete dát karosérii expedičního auta, kola a vybavení elektronikou podle vlastního uvážení. Rám tvoří ocelové profily, při montáži lze nastavit rozvor, převodovka, tlumiče,držák baterie atd.
Již v roce 2008 představila společnost Axial svůj první podvozek SCX10, který se ukázal být vysoce kvalitním pro expediční auta. Na podvozek se dají použít nejrůznější karosérie jak Axial ale i například Killerbody. Podvozek vychází z osvědčených sestav, jako jednodílné nápravy AR44™, maketově vyhlížející převodovky AX10™, sady hliníkových náhonů, montážní sady serva CMS, sady tyčí zavěšení, sady tlumičů, krabičky přijímače a dalších.
Rám z ocelových profilů
Šasi SCX10 II je postaveno ze dvou ocelových profilů, které zabezpečují dostatečnou tuhost podvozku. Motor s převodovkou je umístěn ve střední části, zatímco pohonná baterie je nad přední nápravou, čímž je zabezpečeno dostatečné zatížení předních kol. Proto auto bez problému zvládne jízdu i v prudkých svazích. Akumulátor je umístěn v ose podvozku, takže je model přesně vyvážen a při jízdě se nenaklápí.
Jednodílné nápravy AR44™
Podvozek SCX10 II je vybaven pevnými nápravami, které mají pro vyšší pevnost jednodílné výlisky skříní náprav. Trvale uzavřené diferenciály přenesou maximální výkon na všechna kola a díky tomu projedete i tím nejtěžším terénem s velkým stoupáním, přes balvany a kameny. Díky hypoidnímu převodu s kuželovým ozubením bylo možné zmenšit rozměry převodovky a zvětšit tak světlou výšku.
Převodovka AX10™
Díky převodovce je k dispozici vysoký točivý moment výstupních hřídelí k nápravám. Převodovky Axial® AX10™ vypadá jako skutečná, je tvarována velmi věrně maketově aby připomínala skutečné terénní auto. Má 56T čelní ozubené kolo a 15T pastorek. Konečný převodový poměr je 40,44, při použití dalších pastorků je k dispozici až 33,69 - 54,15. Obsahuje kompletní sadu kuličkových ložisek.
Voděodolná krabička přijímače
Není nutno mít k dispozici voděodolnou úpravu přijímače, výrobce pamatoval i na tyto příopady a vybavil krabičku pro přijímač mechovým těsněním pro průchod kabelů a gumovým těsněním pro víko.
Realistický podvozek
Konstrukce podvozku SCX10 II byla navržena s ohledem na co nejvíce realistický vzhled, perfektní jízdní schopnosti překonávat překážky a zároveň maximální funkčnost.
CV hřídele, výkyvné nápravy
Přední náprava má možnost natočení až o 45°, drážkované CV hřídele náhonu jsou navrženy pro vysoké zatížení a zvládají snadno jízdu v členitém terénu. Díky velkému překroucení obou náprav je možné vyjet do členitého terénu a nápravy vždy přenesou potřebnou sílu a zdolají i zdánlivě neprůjezdný terén.
Tlumiče s dlouhým zdvihem
Olejové tlumiče mají velký zdvih 61-90mm, stavitelné předpětí pružin, mají i boční zásobník náplně a spolehlivě tlumí rázy ve všech polohách ramen náprav. Tlumiče lze přenastavit do různých otvorů a změnit tak jejich tlumící účinek.